Saját tapasztalataink vezettek el minket ahhoz a meggyőződésünkhöz, hogy a csapatok fejlesztésében a leghatékonyabb módszer a tapasztalati tanulás vagy más néven tevékenykedve-cselekedve tanulás, amelyben a tudás forrása nem a tréner, hanem a résztvevő saját élményei, tapasztalásai magáról és a csoportról. A tréner az optimális tanulási feltételeket biztosítja, és segíti a csoporttagokat a saját tapasztalataik, élményeik értelmezésében.
Szeretünk a természetben lenni, és újra és újra megtapasztalni, hogyan épülünk belőle. Ebből a saját élményünkből származik a filozófiánk másik része: bár az élménypedagógia nem feltétlenül jelent outdoor foglalkozásokat, hiszünk benne, hogy a természet ereje és harmóniája felerősíti a tapasztalásokat, ezért egy nagyon hatékony támogató eszköz a csapatépítésben.
Az élménypedagógia egyik alapelve, hogy szórakozva, játszva könnyebben tanulunk olyan nehezen tanulható dolgokról, mint például a bizalom és támogatás, együttműködés és kommunikáció, ezért minden csapatépítésünk jellemzője a játék, mozgás és vidám, támogató légkör.
Szakmai utunkon haladva különböző nézetekkel találkoztunk arra vonatkozóan, hogy mit jelent valójában a csapatépítés. Vannak, akik azon a véleményen vannak, hogy transzfer, vagyis a tapasztalásokat feldolgozó beszélgetések nélkül nincs csapatépítés. Mi megkülönböztetünk csapatépítő programokat és csapatépítő tréningeket (előzőnél nincs feldolgozás, utóbbinál van), és úgy gondoljuk, hogy mindkettőnél megvalósul a csapatépítés, csak más szinten, más célokkal. Hiszünk mindkét műfaj létjogosultságában és hatásában, és mindkettőt ugyanazon a módszertani alapon, az élménypedagógiában jártas programvezetőink és trénereink vezetésével tervezzük és valósítjuk meg.