A résztvevők újra önfeledten játszó gyerekek lehetnek egy napra, amikor a kincses térképet böngészik, és rejtvényeket fejtenek meg, hogy rátaláljanak a titokzatos körülmények között eltűnt kincsre. Az út kezdetén sokszor azt is misztérium övezi, hogy mi is a kincs valójában, de ez a nap végére mindenki számára kiderül. Az izgalmakat és a kalandot fokozza, hogy ezúttal a csapatoknak vízre kell szállniuk valamilyen hajóban, és kutatniuk a nádasokban, zátonyokon, vízbe nyúló fatörzseken, víz felett és víz alatt...

Minden programon egy izgalmas kerettörténet segíti, hogy a résztvevők teljesen elmerüljenek a játékban és a szerepükben. A történet témája különböző lehet a csapat érdeklődésétől, beállítottságától függően: a mozirajongóknak „Waterworld”-ben kell üzeneteket vinniük és megfejteniük, a természetimádók az adott táj természeti kincseinek nyomába erednek, a versenyző szelleműek tájevező versenyen mérhetik össze erejüket és tájékozódási képességüket...